Właściwa masa ciała jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania także w sferze intymnej. Co zrobić, gdy nie do końca spełniamy ten wymóg?

  1. Waga ma duże znaczenie dla libido
  2. Co zrobić, gdy ważymy za dużo?
  3. Co zrobić, gdy ważymy za mało?

Waga ma duże znaczenie dla libido

Do utrzymania poziomu homeostazy, czyli preferowanego, zdrowego stanu naszego organizmu, musimy posiadać odpowiednią wagę: ani zbyt dużą, ani zbyt małą. Odchylenia od normy w obie strony mają istotny wpływ na wiele aspektów naszego życia, w tym także na sprawność seksualną. W przypadku niedowagi możemy doświadczać obniżonego libido, problemów z erekcją oraz ogólnego braku ochoty na seks. Z kolei gdy mamy zbyt dużo kilogramów znacznie szybciej się męczymy, również często notujemy spadki libido, a także znacząco obciążamy układ oddechowy i krwionośny podczas zabaw z partnerem.

Co zrobić, gdy ważymy za dużo?

Pierwszym krokiem na drodze do zgubienia nadmiaru kilogramów jest oczywiście dieta. Jeżeli nie umiemy sami o nią zadbać, dobrym pomysłem będzie oddanie się w ręce dietetyka lub skorzystanie z cateringu dietetycznego. Jeżeli dodatkowo nie chcemy wyglądać jak pusty worek, warto utratę wagi połączyć z odpowiednią aktywnością fizyczną, która nada naszemu ciału nowy, zgrabniejszy kształt. Pamiętajmy tylko aby nie przedobrzyć i wybierajmy sporty adekwatne do naszych fizycznych możliwości – zawsze można je potem zmienić.

Co zrobić, gdy ważymy za mało?

Przytycie dla wielu osób jest o wiele trudniejszym zadaniem, niż zgubienie wagi. Zwykle wiąże się bowiem ze znacznym zwiększeniem ilości spożywanego pożywienia, co dla przeciętnego „chudzielca” jest wręcz zadaniem niemożliwym do wykonania. Z tego powodu kontrolowane przybieranie na (dobrej) wadze, w ramach której zyskamy trochę masy mięśniowej a nie tylko tkanki tłuszczowej, najlepiej jest przeprowadzać pod okiem dietetyka. Dzięki temu nie tylko osiągniemy cel, ale również będzie nam łatwiej przestawić się na nowy tryb żywienia.