Czy dieta może wpływać na potencję u mężczyzn? Jak się okazuje – jak najbardziej! Brak odpowiednich składników mineralnych oraz witamin może pogorszyć naszą sprawność seksualna. Co zatem warto jeść, a czego unikać, aby móc się cieszyć lepszą erekcją?

  1. Co włączyć do swojej diety?
  2. Tego lepiej unikać

Co włączyć do swojej diety?

Pożywienie ma wpływ na poziom testosteronu, a ten odpowiada za naszą erekcję. Żeby utrzymywał się on na stałym poziomie, warto włączyć do swojej diety między innymi nienasycone kwasy tłuszczowe. Mowa tu przede wszystkim o kwasach omega-3, -6 oraz -9. Odnajdziemy je przede wszystkim w rybach, orzechach i nasionach.

Do diety warto włączyć również silne przeciwutleniacze takie jak selen. Odpowiada on za zwiększanie naszej odporności oraz usuwanie metali ciężkich. Ponad połowa selenu znajduje się w jądrach. W jedzeniu zaś odnajdziemy go głównie w owocach morza, grzybach czy nasionach roślin strączkowych.

Do tego nie zapominajmy o witaminie D, która bezpośrednio wpływa na poziom testosteronu. Częściowo przyjmujemy ją za pomocą promieni słonecznych. Jednakże możemy zwiększyć jej ilość, spożywając między innymi jaja czy ryby.

Tego lepiej unikać

Oprócz dodania cennych witamin i minerałów, powinniśmy ograniczyć w naszej diecie te pokarmy, które nie tylko obniżają poziom testosteronu, ale także niszą nasze zdrowie. Zaliczamy do nich przede wszystkim używki takie jak alkohol. Napoje wysokoprocentowe rozszerzają naczynia, przez co krew nie jest w stanie się utrzymać w członku.

Jednocześnie warto zrezygnować z wysoko przetworzonych dań. Pomimo że są one smaczne oraz tanie nie mają wiele składników odżywczych. Do tego mogą zawierać także szkodliwy tłuszcz palmowy. Brak naturalnych składników w tego rodzaju daniach może przyczynić się do niedoborów w organizmie. Odczujemy to w codziennym funkcjonowaniu, a także w łóżku. Dodatkowo, jeśli doliczymy do tego brak aktywności fizycznej, będziemy na prostej drodze do otyłości, co jest również cichym mordercą potencji.