Wielu mężczyzn bardzo lubi chodzić na siłownię i porządnie się zmęczyć. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy staje się to przyczyną problemów z potencją?

  1. Jak fitness i kulturystyka wpływają na potencję
  2. Co robić z problemami z potencją wynikającymi z treningu
  3. Suplementacja a potencja

Jak fitness i kulturystyka wpływają na potencję

Nie bez powodu mówi się, że wszystko w nadmiarze szkodzi. Ta zasada dotyczy również szczególnie intensywnych ćwiczeń na siłowni, po których niektórzy mężczyźni mogą doświadczać problemów z osiągnięciem erekcji. Zwykle tego typu sytuacja pojawia się po szczególnym skupieniu na mięśniach pleców, jednak jeżeli ogólnie mamy tendencję do wykonywania bardzo długich i ciężkich serii ćwiczeń, powinniśmy zwrócić uwagę czy problem nas nie dotyczy. Wielki wysiłek podnosi bowiem poziom stresu, co w nadmiernym stężeniu ma później wpływ na nasze życie erotyczne.

Co robić z problemami z potencją wynikającymi z treningu

Jeżeli doświadczamy problemów z erekcją po siłowni, najprostszym sposobem na pozbycie się problemu jest poluzowanie rygoru ćwiczeń. Być może nie musimy robić pięciu serii na każdą partię mięśni, bo wystarczą cztery lub zamiast wykonywać trening całościowy lepiej będzie dla nas działać dzielenie partii na kolejne dni itd. Dobrym pomysłem jest również zażycie odrobiny relaksu po siłowni, jak np. pójście na rozciąganie, masaż czy zjedzenie dobrego posiłku potreningowego.

Suplementacja a potencja

Jeżeli bardzo zależy nam na osiągnięciu „boskiej” sylwetki, zapewne korzystamy również z wielu różnych suplementów, a może także i sterydów. Niestety, to co wpływa na piękno i rzeźbę ciała, nie zawsze jest dobre dla naszej potencji. W sytuacji, gdy mamy problemy z erekcją warto w pierwszej kolejności odstawić suplementy i sprawdzić, czy to przypadkiem nie one są przyczyną problemu. Możemy również skonsultować się z dietetykiem, tak aby dobrał odpowiednie dodatki, które nie będą nam szkodzić w sferze intymnej.